decalog_int

O orientare mai puternică spre nevoile mediului de afaceri

Mediul de afaceri pune în mișcare comunitatea locală, asigură locuri de munca și susține bugetele locale. Planificarea strategică trebuie să prevadă măsuri concrete de susținere a economiei locale, în concordanță cu nevoile exprimate ale mediului de afaceri, în ordinea priorităților de dezvoltare validate de experți economici și reprezentanți ai mediului de afaceri.

Strategie vie

Întreprinzătorii locali așteaptă din partea administrației nu doar un document formal de planificare, ci un proces instituționalizat de consultare periodica a mediului de afaceri pe probleme de dezvoltare economică. Astfel, administrația își va putea fundamenta acțiunile pe informații actuale, în timp ce implementarea strategiei va putea fi urmărită și îmbunătățită în interesul comunității. O strategie care va sfârși într-un raft nu va fi utilă comunității.

Echilibru

În ultimii ani întreprinzătorii locali au fost defavorizați în relație cu investitorii străini. Este necesar un echilibru între promovarea investițiilor străine și susținerea antreprenorilor clujeni. Fără o clasă antreprenorială locală puternică, bine înrădăcinată în tradiția economică a Clujului, o mare parte a valorii adăugate care se creează în economia locala nu se va concretiza pe plan local în bunăstarea comunității locale.

Valorificarea competențelor locale

Atât mediul de afaceri cât și mediul universitar local dispun de resurse valoroase de competență, care au disponibilitatea de a susține eforturile de planificare strategică ale administrației. Susținem administrația pentru o mai bună valorificare a acestei expertize.

Eficiența investiționala

Îndeosebi în contextul crizei, resursele limitate ale comunității locale trebuie orientate prioritar către investiții pragmatice, cu valoare adăugata ridicată, care să ofere întreprinzătorilor locali un avantaj competitiv. Analize comparative cost-beneficiu bine fundamentate trebuie să determine prioritizarea acestora.

În acest fel, dezvoltarea competitivității mediului de afaceri local va aduce beneficii pe termen mediu și lung comunității locale prin creșterea produsului intern brut/locuitor, creșterea veniturilor populației și a surselor de finanțare ale administrației.

Responsabilitate pentru viitor

Planificarea strategică la nivel metropolitan implică previziuni pe termen lung. Investițiile planificate de către administrația locală trebuie realizate cu responsabilitate față de generațiile viitoare. Procesul de planificare strategică trebuie să fie coerent bazat pe o viziune durabilă a comunității și care să nu sufere de pe urma perspectivei operaționale de 4 ani a aleșilor locali, determinată de ciclul electoral.

De-birocratizare

Constituirea zonei metropolitane ridică noi provocări pentru administrația locala. Comunități locale diverse vor fi integrate sub o umbrelă administrativă care va gestiona eforturile de dezvoltare a infrastructurii. De aceea, avem nevoie de o structura administrativă funcționala, flexibila, ne-birocratica și transparentă, cu obiective clare de performanță. Formula actuala poate și trebuie să fie îmbunătățită.

Cooperare

Doar o cultura a cooperării și a implicării tuturor factorilor interesați va asigura un rezultat echitabil și acceptat.

Îmbunătățirea proceselor de planificare

Clujul resimte întârzieri în procesul de planificare urbană față de alte centre urbane din România. Recuperarea decalajelor se poate realiza printr-o mai buna atragere a specialiștilor din mediul universitar.

Competitivitate pe plan european

Întreprinzătorii locali concurează într-o economie globală. Din această perspectivă și centrul urban Cluj-Napoca trebuie să își definească o poziție competitivă la nivel european, ca destinație de afaceri.

 

Comments are closed.

Set your Twitter account name in your settings to use the TwitterBar Section.